Tine Melk har hatt flere reklamer opp gjennom årene. Den jeg skal ta for meg er en av reklamene som kalles "No milk today". I denne reklamen viser de flere korte snutter av forskjellige episoder hvor folk snubler og faller. Reklamen avsluttes med et glass melk hvor det står at melk styrker kroppen fordi den er naturlig rik på vitaminer og mineraler.

Denne melkereklamen spiller på Phatos som vil si at reklamen søker å vekke følelser hos målgruppen. Samtidig som reklamen er humoristisk skaper det også en slags Ethos mot slutten av reklamen, som vil si at reklamen skaper en troverdighet hos målgruppen. Dette er ved at de skriver at "melk styrker kroppen" på slutten av reklamen. 

Ved at reklamen spiller på Phatos i begynnelsen av reklamen, får den tak i oppmerksomheten til målgruppen slik at de følger med under hele reklamen. Mot slutten legger de inn litt tekst som skaper Ethos (troverdighet) hos seerne. Dermed får de ordentlig frem budskapet i reklamen og det kan vel gi en større sjanse for at produktet selger bedre. 



Her er reklamefilmen fra Tine Melk - No milk today 
0

Add a comment

    Loading